Thursday 17 February 2011

Berbual dalam Bas or Keretapi

N3 mengarut but penting bila melencong ke negara orang. Kalau tidak orang kata tak tau tata susila plak kan.. atau lebih teruk depa kata hang perrakk plak...

Pertama kali saya mengembara ke Munchen aka Munich memang naik bas aje. Bas cantik bersih, panjang pun panjang boleh bagi 9/10. Dijadikan kebetulan saya dan teman ni berdua  serta 2-3 orang local dalam bas yang cantik ni untuk pulang ke rumah sewa kami d Ottobrunn. Apa lagi tibai bersembang macam kat back home la...tak ade orang, cite pasal kerje dan mcm2 mak nenek lagi. Yang peliknya teman aku just buat don't know aje.... bo layan sama aku. Benggang juga aku, dia senyum2 aje.....Tension aku.

Bila sampai rumah apa lagi aku kena lecture  teruk gila. Hang perati dak bila naik bas mana ade orang memekak macam tu. Tengok kadang-kadang tu ada baca buku, dengaq lagu..... borak pun macam bisik2 aje. Bila fikir semula, betui2..... Mat&Minah Salleh ni cakap slow2, bisik2...macm dlm ehemmm.....

Respect betui, cuma orang Asia & Arab yang melalak......cuba perhatikan....kalu Cina pun sama bising nak mampus..... But aku melencong ke Los Angeles......lain pula kisahnya... mengarut sungguh, Mat Gelap seekor ni dok bercakap dekat 1 jam bas tu berjalan..... mengorat awek lah..macam2. Aku pun tak faham, so aku bg tau awal2 ini budaya bila kita berada dalam bas or train d Europe .....jangan buat kecoh......
Can cin Cau

No comments:

Post a Comment