Wednesday 18 May 2011

PM visit to Oxford-16 May 2011

YAB PM memberi ucaptama di Sheldonian Theathre pada 16 May 2011 anjuran Oxford Center For Islamic Studies(OCIS). So aku pun terkena tempias kesibukannya, biasala penghulu. But kalu keje tu ada juga KPI, but ini terpaksa rela volunteer...... so kena cari KPI sendiri la. Biasala...... jika kita tiada position or ongkos, mana org nak berkawan sangat. But itu lg mudahkan, sebab lebih mudah mencari genuine fren. 

So semua selamat majlis itu, walaupun tugas ni hanya mencari peserta yg dpt hadir ke majlis, but interaksi dgn pelbagai lapisan masyarakat or pegawai Malaysia di UK memberi kita peluang utk mengenali 1 dgn yg lain.  Sebelum ini aku pernah menjadi  Project Engineer and System Owner utk projek2 bawah RM50M..... so sebab kita ada power dan boleh ctrl org since....nanti masa end of the year depa juga akan review KPI. But Alhamdulillah, aku x pasti aku superior yg baik ke idak...but ade yg aku lecture sebab keje dibawah paras keupayaan bekerja...kira macam Jose Murinho la aku bayangkan. Tapi x ade la nak menjerit2...but so far bdak2 ni x segan2 nak dtg rumah or even berchatting di fb. 

But bile bekerja sebagai volunteer ni kita x boleh la pulak buat cincai, itu kan amanah juga. Insaallah ade reward......nya kan, x leh la kata aku sibuk  or mcm2..... but utk kwn2 comitte aku ni, approach bile keje volunteer ni aku fleksibel la sikit......since mostly pelajar, memang depa sibuk. Tambahan nak exam ni Jun, so aku x lah serius sangat.......... as long dia org happy membantu sahabat2 yg lain kan....

Mari2 tengok photo...ni..stilll waiting other photo from lensa2 yg canggih manggih.


Ketibaan YAB PM

Kesian, volunteer kita...kat hujung tu





Barisan pelajar2 tajaan OCIS

Rakan2 di tingkat atas..mengadap PM

Wakil TV3 di UK yg berbaju pin tu..

 Barisan bawah 2 dr kiri, wakil reuters...yg pertama bertanya soalan






Wakil TV3... saya zoom kan.... nak tunggu dia zoom...tak pasti bila

Antara peserta, yg pakai subfusc...itu volunteer dr OCIS

Semoga....berjumpa lagi..

No comments:

Post a Comment